Tuesday 24 September 2013

Pandangan Allah

Malam semalam ber"whatsapp" dengan seorang sahabat lama waktu form 5 dulu. Tak banyak pun yang dichatkan memandangkan dia ada test hari ni. Dah habis la kot tadi petang. Dia memang selalu begitu. Kalau ada exam besar or test mesti akan inform. Dan rasanya sahabat-sahabat yang lain pun dia akan berbuat hal yang sama. Ok bukan itu mauduk ceritanya :)

Tak lama lepas tu, dia hantar gambar terbaru dia... well, mestilah rasa teruja nak tengok sebab dah lebih 5 tahun tak jumpa! huhu. Dan rasa teruja itu berbaloi rasanya sebab dia nampak lain, betul2 berbeza penampilannya sekarang. Alhamdulillah masih menutup aurat yg sempurna seperti dulu, yg bezanya dia dah makin slim. Dan lepas tu, dia pun mintak la gambar aku plak. Agak lama jugak la selongkar mencari gambar personal dan haruslah nak bagi yang paling baik & indah kan. At last, jumpa la gambar yg bersesuaian. Dan adalah beberapa baris dia komen pasal tu. Ok off story.

Hari ni, aku terfikir lagi betapa kita sering dambakan perhatian manusia. Tak banyak pun, pasti ada sedikit sekelumit rasa tu. Susah agaknya nak kikis. Mulai saat ni, jom sama-sama kita berusaha untuk buangnya dari kehidupan kita. Suburkan rasa cinta dan dahagakan perhatian Allah hatta dalam sekecil-kecil perkara. Sama-sama kita lintaskan dlm hati ini, "Ya Allah, pandanglah aku & hatiku.."

Ya Allah, jadikanlah kami ini lebih baik dari apa yang orang sangka~~

No comments:

Post a Comment